Правознавство 9 клас

 Правознавство 9-А та 9-Б класи


          Дорогі учні!!! Вітаю вас на своєму блозі!!!

Бажаю успіхів у виконанні завдань!!!

 Будьте здорові!!! Миру всім!!!


                          Навчальна практика

9-Б клас 07.06.2022
9-А клас 09.06. 2022

Лекторій з елементами практики. Якщо право – це професія.

Переглянути відео:


  • Опрацюй інфографіку про правоохоронні органи України та їх повноваження 





  • Запиши в зошит розшифровки абревіатур правоохоронних органів та їхні повноваження: МВС, СБУ, ДБР, САП, НАБУ, НАЗК. Знайди керівників цих органів на даний час. 

Виконай вправи


9-Б клас 31.05.2022
9-А клас 02.06. 2022

Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

Опрацювати теоретичну і практичну частини за посиланням:


Домашнє завдання:

Вирішіть юридичні задачі

1. Неповнолітні Олег (14 років), Сергій (16 років) та повнолітній Анатолій (21 рік) здійснили розбійний напад на приватного підприємця. Кого буде притягнуто до кримінальної відповідальності, якщо ст. 67 Кримінального кодексу України визначає це правопорушення як «вчинення злочину групою осіб за попередньою змовою», що є обставиною, яка обтяжує кримінальну відповідальність?

Батьки неповнолітніх наполягають на їх звільненні від покарання, бо чули, що ст. 22 Кримінального кодексу, яка розкриває особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх, вже у першій фразі наголошує, що кримінальній відповідальності підлягають особи, яким до вчинення злочину виповнилося 16 років.

2. 17-річний Сергій М., працюючи на заводі, виготовив кілька саморобних фінських ножів і подарував їх своїм друзям-одноліткам Євгену Р. та Дмитру П. Дмитро постійно носив ніж з собою, пояснюючи це необхідністю захисту від можливого нападу хуліганів, а Євген поклав ніж дома — він колекціонував різні види ножів. Чи правомірні дії хлопців?

3. Неповнолітній Астахов, знаючи, що в його однокласника Бородіна є мобільний телефон, захотів заволодіти ним. З цією метою він прийшов до Бородіна додому наче обмінятися дисками. Залишивши гостя на порозі квартири, Бородін пішов до своєї кімнати міняти диски, а Астахов у цей момент витягнув мобільний телефон із піджака Бородіна і поклав до себе у кишеню, а потім виніс його з квартири. Визначте склад злочину.


9-А та 9-Б класи 24.05.2022

Підсумкове узагальнення до курсу.

Переглянути відео:






Дякую, що протягом дистанційних уроків

ви були старанними учнями!

До зустрічі в новому навчальному році!

Бережіть себе та своїх близьких!

З повагою, ваш учитель!


9-А та 9-Б класи 17.05.2022

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми: "Якщо право - це професія"

Виконати тестування на порталі за посиланням:


Код доступу 1618053

Тест активний до 14.00. 18 травня. Спроба одна. Час 45 хв.



9-А та 9-Б класи 10.05.2022

Тема. Повторення за темою: "Якщо право - це професія"


Переглянути серію відеофільмів "Знайомство із судом" посилання на стор.199 підручника.

Домашнє завдання:

Виконати завдання на стор. 199-202 (І-ІІрівень) письмово у робочому зошиті.

Підготуватися до семестрової контрольної роботи. Повторити параграфи 15-29.


9-А та 9-Б класи 03.05.2022

Тема. Практичне заняття: Зустріч з юристами

Протягом вивчення попередніх тем ви познайомилися з багатьма галузями права та дізналися про різні юридичні професії. Тепер настав час застосуватинабуті знання на практиці і відчути себе справжнім юристом.

Уявіть, що ви юрист і працюєте з клієнтом, який звернувся до вас по правову допомогу. Юрист повинен надати юридичну консультацію і допомогти вирішити ситуацію, яка склалася. 

Запишіть у робочому зошиті коментар до кожної ситуації.

Визначте, чи порушено права людини у наведених ситуаціях. Якщо так, то які саме:

1. Микола, 13-річний учень, вирішив попрацювати і звернувся з проханнямпро працевлаштування до директора магазину, знаючи про наявність місцявантажника. Директор магазину його прийняв, але сказав, що він буде працювати вночі, а замість зарплати отримуватиме продукти.

2. Українка Ірина та Громадянин Африки Едвард вирішили одружитись ізвернулися до Рагсу, де їм відмовили в одруженні, коментуючи це тим, щовони не одружують громадян інших країн.

3. Батькам Тараса було відмовлено в прийнятті документів до 5-го класучерез те, що вони сповідують буддизм.

4. Десятикласник Жора пропускає заняття з окремих предметів, які, найого думку, не знадобляться йому в житті. Батьки карають його за це. Вчителі наполягають на відвідуванні всіх занять, пояснюючи це необхідністювиконання державного навчального плану.

5. Батьки забороняють ходити дитині на музичний гурток, аргументуючице тим, що вони хочуть, аби він став математиком.

6. Юрій, який пізно ввечері прогулювався набережною міста, побачив Га-фію, яка рухалася в тому ж напрямі, що й він. Незабаром Юрій її наздогнав.Набережна була добре освітлена, і тому Юрій добре бачив, що Гафія мала наплечі дуже дорогу жіночу сумочку. У Юрія раптом виникло бажання протиправно заволодіти цією сумочкою. З цією метою він підійшов збоку доГафії та зробив спробу різким рухом зірвати сумочку з її плеча. Однак Гафіявстигла міцно вчепитися в сумку обома руками. Юрій з усіх сил намагавсявирвати річ з рук Гафії, але безуспішно. Своєю чергою Гафія усвідомлювала,що Юрій не думає припиняти протиправне діяння, а прагне будь-що заволодіти її річчю, і тому з усієї сили вдарила його кулаком у голову. Юрій втративсвідомість і впав на тротуар. Лікарі кваліфікували нанесене йому тілеснеушкодження як тілесне ушкодження середньої тяжкості. Дайте розгорнутийюридичний аналіз ситуації.

7. Юлій прочитав у газеті оголошення, у якому йшлося про те, що громадянин Ковтуненко заплатить тисячу п’ятсот грн будь-якій особі, яка приведейому додому його зниклого собаку пуделя. Безробітний Юлій вирішив, щойому було б непогано таким чином трохи підзаробити. Вільного часу в ньогобуло вдосталь, і він вирушив на пошуки собаки. Наступного дня він побачивсобаку в дворі Мелентія, який чотири дні тому знайшов її в міському парку.Юлій показав Мелентію оголошення в газеті (а про його існування Мелентійнічого не знав) і поставив вимогу перед Мелентієм віддати йому собаку, якоговін має намір повернути господарю. Мелентій, який сам був не проти отримати тисячу п’ятсот грн, заявив Юлію, що вже наступного дня сам повернесобаку Ковтуненкові. Вночі Юлій проник на подвір’я Мелентія, зламав дверіхліва й забрав собаку, якого віддав власнику, отримавши за це заявлену воголошенні винагороду. Мелентій вважає, що половина винагороди має належати йому, бо саме він підібрав бездоглядну домашню тварину і мав намір їїповернути наступного дня після того, як дізнався, хто є власником цієї тварини. Дайте розгорнутий юридичний аналіз ситуації.

8. Троє підлітків Андрій (14 років), Сергій (15 років) та Вадим (16 років) уміському парку зупинили громадянина Олексія та забрали в нього годинникі гроші. Визначте ознаки та склад злочину. Чи будуть підлітки нести кримінальну відповідальність?

9. Афонін, намагаючись запобігти крадіжкам яблук із власного садка, огородив його сталевим дротом і підключив до електромережі, почепивши табличку «Під напругою». Пізнього вечора, шукаючи свого кота, Ізмайловавипадково доторкнулася до цього дроту і була смертельно травмована. Чинестиме відповідальність Афонін?

10. Коли раніше судимий Петров проник на територію складу побутової техніки з метою викрадення апаратури, його помітив сторож. Між ними зав’язалася боротьба. Петрову поталанило обеззброїти і зв’язати сторожа, засунувшийому в рот великий кляп. У результаті того, що кляп перекрив дихальні шляхи, сторож помер. Визначте форму і вид вини кожного злочину.

11. Жінка в магазині втратила свідомість і, впавши, розбила вітрину. Адміністрація магазину вимагає від жінки відшкодування збитків.


Домашнє завдання:

Заповніть порівняльну таблицю: діяльність прокурора та адвоката


Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту   alisae0203@gmail.com




9-А та 9-Б класи 26.04.2022

Тема. Практичне заняття: Ігровий суд.
Мета: поглянути на проблему злочинності з різних сторін; узагальнити знання учнів про різні види злочиннів, формувати в учнів моральні святині та істини, такі як: доброта, милосердя, справедливість. 

Виконати в зошитах завдання практичного заняття. 

Завдання завантажити за посиланням:


Домашнє завдання:


1.     Опрацювати §29.

2.     Скласти позовну заяву (на вибір).

 

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту   alisae0203@gmail.com


9-А та 9-Б класи 19.04.2022

Тема. Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції).
Мета: розглянути значення національної поліції; ознайомитися з професіями, які є в структурі національної поліції.

ЛЕКЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛИ:

Правоохоронні органи — система державних органів, що діють на основі й відповідно до закону, головною функцією яких є забезпечення законності та правопорядку, боротьба зі злочинністю та іншими правопорушеннями.

Для правоохоронних органів характерні такі ознаки:

• здійснюють свою діяльність на основі закону та відповідно до закону;

• їхня діяльність спрямована на забезпечення законності та правопорядку (правоохоронна діяльність);

• наділені відповідними правами та мають специфічну компетенцію для запобігання правопорушенням, розгляду справ, що пов’язані з правопорушеннями;

• наділені повноваженнями застосовувати певні заходи державного впливу (арешт, штраф, конфіскація майна і т. ін.).

Національна поліція України — це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

У поліції діють такі підрозділи, як:

• кримінальна поліція;

• патрульна поліція;

• органи досудового розслідування;

• поліція охорони;

• спеціальна поліція;

• поліція особливого призначення.

Завдання поліції:

• забезпечення публічної безпеки і порядку;

• охорона прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави;

• протидія злочинності;

• надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.

Патрульна служба. Взаємодія поліції та громади

Патрульна служба працює цілодобово — 24 години.

Патрульна служба складається із:

• патрулів на машинах, які патрулюють свої квадрати і забезпечують порядок у них, швидко й оперативно реагують на виклики;

• піших патрулів, головне завдання яких працювати із жителями мікрорайону, де здійснюється патрулювання, і вирішувати проблеми на місцях, в тому числі спільно з населенням.

Основними завданнями патрульної служби є:

• запобігання злочинам;

• затримання правопорушників;

• забезпечення безпеки на вулицях і в громадських місцях;

• домагатися того, щоб люди почувалися в безпеці;

Дільничний офіцер поліції

Дільничні інспектори поліції працюють на територіях, що закріплені за кожним із них. Це може бути як мікрорайон у місті, так і окремо взятий населений пункт, — одне чи декілька сіл.

Головні завдання дільничних:

• проведення загальної та індивідуальної профілактичної роботи серед жителів адміністративної дільниці;

• охорона громадського порядку та забезпечення громадської безпеки на території, що обслуговується;

       При затриманні складається протокол про затримання. Також має бути складений і протокол про адміністративне правопорушення. На прохання затриманого про місце його перебування мають бути повідомлені його родичі, а також підприємство, установа, організація, де він працює чи навчається. У разі затримання неповнолітнього про це обов’язково мають бути повідомлені його батьки чи особи, що їх замінюють.

Переглянути відео: "Ти і поліція" 


Домашнє завдання:

Опрацювати параграф 28, скласти опорний конспект. 


9-А та 9-Б класи 12.04.2022

Тема. Професія юрист. Юристи в нашому житті.
Мета: дати уявлення про окремі юридичні професії, основні повноваження слідчого, прокурора та представників інших юридичних професій, основні вимоги до осіб, що бажають працювати за юридичним фахом, навчальні заклади, що надають юридичну.

Опрацювати матеріал з презентації за посиланням:


Переглянути відео за посиланням:


Домашнє завдання:

Опрацювати параграф 26-27, скласти опорний конспект. 



9-А та 9-Б класи 05.04.2022

Тематичне оцінювання з теми: "Неповнолітні як субєкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин"

Виконати тестування на порталі за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7605193

Код доступу 7605193

Тест активний до 16.00. 06 квітня. Спроба одна. Час 45 хв.


9-А та 9-Б класи 29.03.2022

Практичне заняття «Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх»


Виконати в зошитах завдання практичного заняття. 

Завдання завантажити за посиланням:


Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту   alisae0203@gmail.com

Домашнє завдання

 Повторити параграфи 15-25, підготуватися до підсумкового тестування.



9-А та 9-Б класи 22.03.2022

Тема: Адміністративні правопорушення. Злочин та кримінальна відповідальність неповнолітніх.

 Мета: сформувати поняття адміністративне та кримінальне право; вивчити адміністративні та кримінальні відносини, які регулює адміністративне та кримінальне право та джерела права; розкрити питання державної служби; мати уявлення про межі дії кримінального кодексу та найпоширеніші види злочинів; вивчити поняття і види злочинів та види кримінальних покарань.

Переглянути відео за посиланням:

Адміністративне право – це галузь права, яке регулює відносини управлінського характеру (відносини в галузі виконавчого-розпорядної діяльності держави). Немає жодної сфери державного чи суспільного життя, яких би не торкалися норми адміністративного права. Вони стосуються органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, підприємств, організацій, устав, взаємодії конкретної людини з державними органами. Норми адміністративного права визначають поведінку кожного; пов’язані з ПДР, поведінку людини в громадських місцях, транспорті і т.д.

У разі вчинення особами віком 16—18 років окремих адміністративних правопорушень вони підлягають адміністративній відповідальності на загальних підставах. Відповідно до статті 13 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), до таких правопорушень належать:

v незаконне виробництво, придбання, зберігання, перевезення, пересилання наркотичних засобів чи психотропних речовин без мети збуту в невеликих розмірах;

v дрібне розкрадання чужого майна;

v порушення правил дорожнього руху; yy дрібне хуліганство;

v стрільба з вогнепальної, холодної метальної чи пневматичної зброї в населених пунктах і не відведених для цього місцях або з порушенням установленого порядку;

v злісна непокора законному розпорядженню або вимозі поліцейського, члена громадського формування з охорони громадського порядку й державного кордону, військовослужбовця у зв’язку з їх участю в охороні громадського порядку;

v порушення правил дозвільної системи щодо вогнепальної, холодної чи пневматичної зброї та бойових припасів.

Кримінальні проступки — це протиправні діяння, що не становлять великої небезпеки для суспільства, як злочини, і за вчинення яких буде передбачена менша відповідальність.

Відповідно, після проведення реформи кримінальні проступки посядуть проміжне місце між злочином та адміністративним правопорушенням. Найнебезпечнішим проявом протиправної поведінки, яка завдає шкоди людям, суспільству й державі, є злочин.

Злочином називають суспільно небезпечне винне діяння (дію або бездіяльність), передбачене Кримінальним кодексом України, вчинене суб’єктом злочину.

Ознаки злочину:

1) Суспільна небезпечність — це оціночна категорія, що характеризується певними діями або бездіяльністю, завдає шкоди або створює загрозу спричинення такої шкоди об’єктам, які охороняються кримінальним законом.

2) Кримінальна протиправність означає, що тільки те діяння, яке прямо передбачене кримінальним законодавством як злочин, може вважатися злочином.

3) Винність означає, що злочинним вважається таке діяння, яке здійснене умисно або через необережність. Там, де немає вини, немає і злочину.

4) Кримінальна караність як одна зі складових злочину означає, що за будь-який злочин у законі встановлено певний вид і термін покарання.

Склад злочину — це система визначених законом об’єктивних і суб’єктивних ознак, які визначають певне суспільно небезпечне діяння як конкретний злочин.

Осудна фізична особа, що досягла на момент вчинення злочину віку, із якого настає кримінальна відповідальність, за загальним правилом — 16 років; за ряд злочинів, перелічених у статті 22 Кримінального кодексу України (наприклад умисне убивство, бандитизм), кримінальна відповідальність настає з 14 років.

Осудність означає можливість під час вчинення злочину усвідомлювати свої дії та керувати ними. Для ряду злочинів передбачений спеціальний суб’єкт (військовослужбовець, службова особа).

Тільки кримінальне законодавство визначає, яке суспільно небезпечне діяння є злочином. Отже, кримінальна відповідальність і покарання можуть передбачатися лише за те конкретно вчинене особою діяння, що зазначене як злочин в Особливій частині Кримінального кодексу України. Якщо ж якесь діяння в Кримінальному кодексі України прямо не визначене як злочин, його вчинення за жодних умов не може тягти за собою кримінальну відповідальність і покарання.

Головна відмінність кримінального проступку від злочину полягає у менш великій суспільно-небезпечній шкоді, аніж злочин, за яку відповідно буде передбачена менш сувора відповідальність. Під час розслідування цих злочинів до підозрюваних заборонено буде застосовувати запобіжні заходи такі, як домашній арешт і тримання під вартою.

 Домашнє завдання

Прочитати § 23-24 підручника, оформити конспект.
Стор.174-175 виконати завдання І та ІІ рівнів.

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту   alisae0203@gmail.com


9-А та 9-Б класи 15.03.2022

Тема. Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці.

Мета: розкрити особливості праці неповнолітніх в Україні; ознайомити  з особливостями прав неповнолітніх в трудових відносинах, пільгами та перевагами, які надають неповнолітнім працівникам.

Опрацювати параграфи 20-21

Переглянути відео за посиланням:


Домашнє завдання :

Письмово у робочий зошит

Стор.156-157 І рівень(тести), ІV рівень завдання 1-3.

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту ejilova02.03@ i.ua











9-А та 9-Б класи 08.02.2022

Тема. Практичне заняття. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування.

Мета: ознайомитися з шляхами влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування, пояснити різницю між ними.  

У робочому зошиті записати відповіді на завдання правового диктанту

Правовий диктант.

1. Особи, які спільно проживають, ведуть спільний побут, мають взаємні права та обов’язки – це _____________.
2. Сімейний союз чоловіка та жінки, зареєстрований у державному органі реєстрації актів цивільного стану – це _______________. 
3. Кожна особа має право на повагу до свого __________
4. Шлюбний вік в Україні встановлено з _________ 
5. У випадках, передбачених законом, суд може надати право на шлюб особі, не молодшій ________ 
6. В інтересах самого подружжя, обов’язковою є ________ 
7. Права і обов’язки подружжя є ________ 
8. Майно, набуте подружжям за час перебування у шлюбі, є _____ 
9. Найважливіша функція сім'ї - _____________
10.  З якого віку дитина самостійно визначає, з ким із батьків їй проживати?_  
11. Кошти на утримання дітей, або непрацездатних батьків – це______
12. Права і обов’язки батьків, щодо своїх дітей та їхнього виховання є ______

Опрацювати параграф 19

Переглянути відео за посиланням:


Домашнє завдання :

Стор.144-145 (письмово у робочий зошит)
Розвяжіть ситуацію спираючись на законодавство України

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту ejilova02.03@ i.ua



9-А та 9-Б класи 01.02.2022

Тема. Шлюб і сім’я. Взаємні права та обов’язки батьків та дітей.
Мета: опрацювати поняття: «сім’я» і «шлюб»; пояснити гарантування права людини на створення сім’ї, ознайомитися  зі змістом Сімейного кодексу України, умовами укладання шлюбу; дати уявлення про особисті немайнові та майнові права та обов’язки подружжя; розвивати навички аналізу правових ситуації на підставі норм сімейного права.

Опрацювати параграф 18

Переглянути два відео за посиланням:



Скласти порівняльну таблицю «Шлюб та сім’я». (у робочому зошиті)

Сім’я

Шлюб

 

 


Виконати тестування на порталі за посиланням:



Код доступу 6201315

Тест активний до 16.00.     01.02.2022

Комментариев нет:

Отправить комментарий