Громадянська освіта 10 клас

Громадянська освіта 10-А клас


           Дорогі учні!!! Вітаю вас на своєму блозі!!!

Бажаю успіхів у виконанні завдань!!! Будьте здорові!!!

                          Навчальна практика

10-А  31 травня 2022 (історична група 3год.)
10-А  30 травня 2022 (філологічна група 3год.)

Тема: Практичне заняття. Як захистити свої права у Європейському суді з прав людини.

Завантажити інструкцію практичного заняття за посиланням:




10-А   23 - 25 травня 2022

Тема: Європейський вибір України. Угода про асоціацію

 Україна - ЄС. Підсумковий урок.

Мета: аналізувати принципи міжнародних відносин; визначати місце інтеграції України у світову економіку; визначити можливість європейського вектору розвитку України.

Опрацювати матеріали  з презентацій за посиланням:


Опрацювати додаткові матеріали за посиланням:



Домашнє завдання:

Опрацювати параграфи 51-52. Оформити конспект.


10-А   16 -18 травня 2022

Тема: Міжнародні відносини та міжнародне право.

Мета: аналізувати принципи міжнародних відносин; визначати місце інтеграції України у світову економіку; визначити можливість європейського вектору розвитку України.

 Міжнародні відносини.

Міжнародні відносини — система транскордонних соціальних взаємодій, суб’єктами яких є держави, міжнародні міжурядові та міжнародні неурядові організації, транснаціональні корпорації та, за особливих умов, приватні особи. Наука про міжнародні відносини є комплексною та міждисциплінарною. До сфери міжнародних відносин належать військово-політичні, економічні, екологічні, гуманітарні та інші проблеми світового співтовариства.

Міжнародне право — це система юридичних принципів і норм договірного і звичаєвого характеру, які виникають унаслідок погодження між державою та іншими суб’єктами міжнародного співтовариства і

регулюють відносини з метою мирного співіснування.

Міжнародне гуманітарне право (право війни, право збройних конфліктів) — сукупність міжнародно-правових норм і принципів, які регулюють захист жертв війни, а також обмежують методи і засоби ведення війни.

ОБСЄ — організація з безпеки і співробітництва в Європі, яка постала на базі Наради з безпеки і співробітництва в Європі (НБСЄ) 1995 року. Це найбільша регіональна організація, яка опікується питаннями безпеки. Вона об’єднує 57 країн в Європі, Північній Америці та Центральній Азії.

Зовнішня політика — це політика, згідно з якою регулюють взаємовідносини між державами і народами на міжнародній арені.

Світова організація торгівлі (СОТ) — це провідна міжнародна економічна організація, членами якої вже є 161 країна і на частку яких припадає більше 96 % обсягів світової торгівлі; її функціями є встановлення правил міжнародної системи торгівлі й вирішення спірних питань. Україна стала членом СОТ 2008 року.

ЄС — економічний та політичний союз 28 держав-членів, що розташовані здебільшого в Європі.

Рада Європи — міжнародна організація, яка об’єднує європейські держави, які визнають принцип верховенства права і гарантують основні права людини й свободи для своїх громадян.

 Міжнародне право.

Міжнародні організації — об’єднання трьох або більше незалежних держав, їхніх урядів, інших міжурядових організацій, спрямоване на вирішення певних спільних питань чи організації проектів. Уряди діють від імені своєї держави і представляють її інтереси, поважаючи її суверенітет.


Переглянути відео:


Опрацювати матеріали  з презентацій за посиланням:



Домашнє завдання:

Опрацювати параграфи 49-50

Виконати в зошиті:

Зі Статті 3 Конвенції про захист цивільного населення під час війни (Женева, 12 серпня
1949 року): З особами, які не беруть активної участі в бойових діях, у тому числі з особа-
ми зі складу збройних сил, що склали зброю, а також з тими, хто вийшов з бою унаслідок
хвороби, поранення, затримання чи з будь-якої іншої причини, поводяться гуманно, без
будь-якої ворожої дискримінації, причиною якої слугують раса, колір шкіри, релігія чи
вірування, стать, походження чи майновий стан чи будь-які інші подібні критерії.

• З якою метою саме ця норма закріплена в міжнародному законодавстві? Чому її за-
кріплення стало необхідним?

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту alisae0203@gmail.com


10-А   09 -11 травня 2022

Тема: «Україна – член європейського та світового

 співтовариства».

Мета:  розкрити особливості геополітичного становища України, розкрити особливості діяльності України у світовому співтоваристві.

Переглянути відео:



Опрацювати матеріали  з презентацій за посиланням:




 Домашнє завдання:

1. Підготуйте коротке есе з переліком перетворень, які, на вашу думку, необхідно здійснити Україні на шляху до Європейського співтовариства. 

2. Опрацювати параграфи 47-48 

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту alisae0203@gmail.com



10-А   04 травня 2022
Тема. Узагальнення за розділом VI "Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного добробуту."

Виконати тестування на портлі за посиланням:


Код доступу 1026260

Тест активний до 07 травня 14.00. Спроба одна. Час необмежений.



10-А   02 травня 2022
Тема. Практичне заняття «Родинний бюджет».

Завантажити інструкцію практичного заняття за посиланням:


Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту alisae0203@gmail.com


10-А   25-27 квітня 2022
Тема. Лобіювання інтересів та корупція.
Мета уроку: з’ясувати відмінність між поняттями «законний захист власних інтересів», «лобізм», «корупція», розглянути причини, види корупції, дослідити прояви корупції, наслідки для економіки і суспільства в цілому.

1.Лобіювання

Часто люди співвідносять поняття лобізму з корупцією, однак лобізм далеко не завжди передбачає підкуп чиновників. У розвинутих країнах діяльність лобістів регламентована законом. В Україні легалізувати лобізм досі не вдалося.

 Лобіювання – це практика просування інтересів різноманітних фінансово-промислових груп, неурядових організацій чи етнічних спільнот для досягнення певного рішення. Лобісти можуть відстоювати державні інтереси на міжнародній арені або громадські чи приватні інтереси всередині держави.

ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ? Діяльність лобістів найчастіше спрямована на досягнення мети, поставленої зацікавленою групою. Це може бути ухвалення необхідного законопроекту або ж, навпаки, скасування якихось нормативно-правових актів. Суб’єктами лобіювання можуть виступати різноманітні асоціації (наприклад, Всеукраїнська асоціація фінансових компаній, Асоціація правників України, Асоціація підприємств інформаційних технологій України або Українська Зернова Асоціація). Але суб’єктами лобіювання далеко не завжди є великий бізнес, який намагається ухвалити вигідний для себе закон. Задача лобістів полягає у роботі з державними органами, групами впливу та медіа. Результат цієї роботи – досягнення поставленої мети (ухвалення необхідного рішення). У тій чи іншій формі лобізм існує в усіх країнах світу.У США закон про лобіювання був ухвалений ще в 1946 році. Він регулює процеси, пов’язані з діяльністю лобістів, фіксує їхнє винагородження. У країні діє реєстр лобістів, які представляють інтереси тієї чи іншої компанії або групи.

ЛОБІЗМ В УКРАЇНІ. Суб’єкти, які ініціюють розвиток лобізму в Україні, вже протягом п’яти років проводять просвітницьку роботу в цьому напрямку. Лобіювання не означає незаконний підкуп чи тиск на владу для ухвалення необхідного рішення.Наприклад: робота різноманітних асоціацій, які домагаються поставлених цілей в абсолютно прозорий спосіб: аналітика, написання законопроектів та нормативно-правових актів, комунікація з владою, медіа-комунікації.

Розвиток інституції лобіювання в Україні відбувається, хоч і не закріплений законом, подібні інституції можуть розвиватися десятиліттями. Щодо фінансування суб’єктів лобіювання, експерт пояснює, що вирішення та просування різних питань вартує по-різному. Є асоціації, які витрачають 5-10 тис. доларів на рік і просувають свої інтереси. Інші витрачають до мільйона доларів на роботу. Наприклад, коли необхідно налагодити роботу із зовнішнім вектором, працювати з Європарламентом та Єврокомісією, працювати з лобіюванням в Америці, реєструючи лобістську активність. Хтось організовує громадські рухи виключно на волонтерських засадах.

ВИСНОВОК. Лобіювання у розвинутих країнах є інструментом співпраці та комунікації, який призводить до ухвалення прогресивних рішень, вигідних як бізнесу, так і суспільству. Його узаконення має реальні шанси вплинути на скорочення корупції, адже питання можна буде вирішувати дешевше та у законний спосіб.Отже, в Україні не існує законів , що регулюють лобістську діяльність.

2. Корупція

Корупція - це, з одного боку, незаконні дії державної посадовоїособи, яка приймає, випрошує або вимагає гроші чи інші винагороди відгромадян чи бізнесу, а з іншого, це дії громадян, які пропонують з власноїініціативи таким посадовим особам винагороду з метою оминути закон таотримати для себе перевагу або іншу особисту вигоду.

Корупція – негативне суспільне явище, яке проявляється в незаконному використанні посадовими особами їхніх прав і можливостей з  метою збагачення, що завдає шкоди державі. Корупція відрізняється від лобізму тим, що лобісти не мають прямої вигоди від прийняття лобійованих ними рішень.

Опрацювати матеріал з презентації за посиланням:

Переглянути відео:



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Опрацювати матеріал з відео та  параграф 45, скласти конспект.

2. Виконати тестування на портлі за посиланням:


Код доступу 7964688

Тест активний до 27 квітня 13.00. Спроба одна. Час необмежений.


10-А   18-20 квітня 2022
Тема. Ринок праці. Поняття професії, спеціальності, кваліфікації працівників.
Мета уроку: вільно оперувати поняттями: соціальна держава, ринкова економіка, конкуренція, податки, прибутки, зарплата, професія; розуміти відмінності між потребами, бажаннями і можливостями людини.

Переглянути відео:


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Опрацювати матеріал з відео та  параграф 44, скласти конспект.

2. Будь ласка, складіть своє резюме для отримання роботи в компанії Microsoft.

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту alisae0203@gmail.com



10-А   11-13 квітня 2022
Тема. Підприємницька діяльність. Мета і соціальна відповідальність підприємця. Правовий захист бізнесу. 

Переглянути відео:



Опрацювати матеріал з презентації за посиланням:


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал з презентації та  параграф 43, скласти конспект.

Виконати тестування на портлі за посиланням:

Код доступу 7889223

Тест активний до18 квітня 17.00. Спроба одна. Час необмежений.


10-А   04-06 квітня 2022
Тема. Економіка домогосподарства.

Мета: дати визначення поняття «домогосподарство»; визначити функції домогосподарств в ринковій економіці та  інтереси домогосподарств в різних ситуаціях.

Переглянути відео:



Опрацювати матеріал з презентації за посиланням:


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал з презентації та  параграфи 41-42, скласти конспект.






10-А   30 березня 2022
Тема. Ринкова економіка
Мета: вільно оперувати поняттями: ринкова економіка, конкуренція, бюджет,податки, прибуток; аналізувати чинники попиту і пропозиції та їх вплив на ринкову ціну.

Ринкова економіка.

Ринкова економіка — економічна система, заснована на принципах вільного підприємництва, у якій роль основного регулятора економічних відносин відіграє ринок.

На ринку з досконалою конкуренцією, коли дії окремого продавця або покупця не спричинюють впливу на інших, узгоджуючим механізмом попиту і пропозиції виступає ринкова ціна. Ринкова ціна формується як середня ціна на певний товар за період в результаті багаторазових угод між покупцями і продавцями.

Підвищення ринкової ціни сигналізує про перевищення попиту на ринку над пропозицією товару, що є сигналом для підприємців збільшити пропозицію товару, а для покупців - зменшити його споживання, переключившись на інші товари (товари-замінники, або субститути). Зниження ринкової ціни товару означає перевищення пропозиції над попитом, що є сигналом для продавців знизити обсяг його пропозиції (для виробників - знижувати обсяги його виробництва), а для покупців - збільшити обсяг його споживання. Таким чином, реакції покупців і продавців на середню ринкову ціну врівноважують попит і пропозицію на ринку, що дає підстави говорити про саморегулювання ринкової економіки як про її найважливішу принципову особливість.

Державний бюджет.

Держа́вний бюдже́т Украї́ни — план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються відповідно органами державної влади України, органами місцевого самоврядування України протягом бюджетного періоду.

До основних джерел доходів відносять: податки; платежі за використання природних ресурсів (воду, землю);  неподаткові надходження (від приватизації); доходи від операцій з капіталом; офіційні трансферти;

цільові фонди.

Податки - це обов'язкові платежі (примусові), стягувані державою та місцевою владою з фізичних та юридичних осіб.

Податки виконують дві основні функції:

- розподільчу - є інструментом перерозподілу грошових доходів держави;

- фіскальну - формування державних фондів.


Опрацювати матеріал з презентації за посиланням:


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал з презентації та  параграф 40, скласти конспект.



10-А   28 березня 2022
Тема. Як забезпечити сталий розвиток.
Мета: засвоїти поняття сталий розвиток , доступно і переконливо
висловлювати власну думку щодо концепції сталого розвитку.

Переглянути відео:

 Лекційний матеріал 

Уперше поняття сталого розвитку було сформульовано у доповіді «OurCommonFuture» («Наше спільне майбутнє») голови Міжнародної комісії з питань екології та розвитку ООН Гру ХарлемБрутланд у 1987 році. Воно трактувалось достатньо просто і конкретно: це такий розвиток, який задовольняє потреби сучасності, але не ставить під загрозу здатність майбутніх поколінь задовольняти свої потреби.

На 2-й Конференції ООН з навколишнього середовища (Ріо-де-Жанейро,1992 р.) вперше було сформульовано основні положення стійкого розвитку, задекларовані у програмному документі «Порядок денний ХХІ століття», або «Програма 21». Наступні міжнародні зустрічі - конференція в Кіото (1997 р.), відома як «Кіотський протокол», 3-я Конференція ООН з проблем клімату Землі (Бонн, 2001 р.), 4-та Конференція ООН (Йоганнесбург, 2002 р.) - сприяли координації зусиль усіх країн і виробленню на цій основі стратегії рішучих дій і практичних заходів у подоланні впливу техногенних факторів на довкілля.

Необхідно зазначити, що поняття сталий розвиток не є тотожним поняттям економічно стабільний і екологічно безпечний розвиток (екорозвиток). Мова не йде тільки про забезпечення прогресу економіки та ресурси для неї або лише про збереження природи. Поняття сталого  розвитку виражає досить просту ідею: необхідно досягнути гармонії між людьми – з одного боку і суспільством та природою – з іншого. Тобто в майбутньому має сформуватися соціоприродна система, здатна розв’язувати сукупність протиріч, що  проявляються в наш час, а саме: між природою і суспільством, між екологією і економікою, між розвинутими країнами і тими, що розвиваються, між теперішніми і майбутніми поколіннями, між багатими і бідними, між уже сформованими потребами людей і розумними потребами тощо.

Таким чином, поняття сталий розвиток можна розуміти як стратегію виживання і безперервного прогресу цивілізації та країни в умовах збереження навколишнього середовища (насамперед біосфери).

Послідовний перехід України, як і всього світового співтовариства, до сталого розвитку відбувається відповідно до рекомендацій і принципів, викладених у документах Конференції ООН з навколишнього середовища (ЮНСЕД).

Практично будь-яка з гострих проблем сьогодення, що торкається усіх без винятку життєвих інтересів людини, так чи інакше пов’язана з екологічним станом довкілля. Водночас, практично будь-які вид чи сфера суспільної діяльності людини мають антиекологічну спрямованість: сучасна наука і техніка, індустрія, сільське господарство, туризм, розваги тощо.

Глобальна екологічна криза набула системного характеру. Людство дедалі більше усвідомлює необхідність перетворення свого життя на безпечне, здорове й радісне. Нагальною потребою ХХІ століття є формування такого способу життя, який став би основою довготривалого ощадливого розвитку людства. Науково-технічний прогрес, нові технології самі по собі не здатні подолати загрозу екологічної катастрофи, що нависла над людством. Потрібна нова філософія, нова політика, нові моральні імперативи – зобов’язання кожної людини і людства в цілому. Загалом ідеться про систему цінностей, складову культурного світобачення, яка не залежала б від економічних сплесків чи занепадів, зміни політичної влади, у якій би захист і збереження природи вважались такими ж важливими, як і саме життя.

Саме на таких засадах сформувалось поняття стійкий, або сталий, розвиток (англійська – sustainabledevelopment). У словниках, присвячених цій темі, термін sustainable визначається, як характеристика процесу або стану, що може підтримуватись невизначено довго. А термін sustainabledevelopment означає покращання якості людського життя при збереженні сталості підтримуючих екосистем.

Цілі сталого розвитку 2016-2030 рр. (Перегляд презентації «Цілі сталого розвитку»)


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати лекційний  матеріал, презентацію та  параграф 39, скласти конспект.

2. Виконати завдання: розставити  картки в три стовчики

https://learningapps.org/display?v=phzxt04hj19&fbclid=IwAR0MZ2bRzUbW3hLImRvSiYSD7sRIa2SGD81TzVjEpG7gRzS6534kL7I5Aug

Відповідь аналізуємо та записуємо  в  зошит.

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту alisae0203@gmail.com



10-А   21-23 березня 2022

Тема. Як працює ринкова економіка.

Мета:сформувати  знання про основні проблеми економіки, поняття  економічного кругообігу, модель кругообігу продуктів, грошей, товарів; визначити місце держави в моделі економічного кругообігу; з'ясувати, яку роль відіграє конкуренція та які принципи лежать в основі ринкової економіки.

Переглянути відео:



Домашнє завдання:

Опрацювати матеріал з презентації та  параграф 38, скласти конспект.

Виконати тестування на порталі за посиланням:


Код доступу 9986202

Тест активний до 10.00. 23 березня. Спроба одна. Час 20 хв.




10-А   14-16 березня 2022

Тема. Економіка як сфера життя людини

Мета: дати визначення поняття «економіка як сфера життя"; знайти відмінності між потребами, бажаннями і можливостями людини.


Переглянути презентацію за посиланням:


Домашнє завдання:

Опрацювати матеріал з презентації та  параграф 37, скласти конспект.



10-А   21 лютого 2022 

Тема: Інтернет

Мета: сформувати розуміння необхідності дотримання певних правил поведінки в мережі; розробити правила безпеки під час роботи в інтернеті.

Переглянути презентацію за посиланням:

Опрацювати параграф 36, оформити конспект.

Записати в зошит !!!

Основні правила безпечної роботи в інтернеті

1.      Не давайте нікому своїх паролів.

2.      Не надавайте особистої інформації поштою чи в чатах без гострої на те потреби.

3.      Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі, адресовані вам.

4.      Повідомляйте про ситуації в інтернеті, які вас непокоять (погрози, файли певного місту, пропозиції).

5.      Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми, з якими познайомились в онлайні.

6.      Не діліться своїми фото з незнайомцями.

7.      Не повідомляйте інформацію про кредитки батьків (номер картки, термін дії та таємний код).

8.      Не викладайте фото квитків, на яких видно штрих-код чи QR-код.

9.      Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі.

10.  Встановлюючи перевірені програми, контролюйте, щоб на ПК не додались небажані програми.

11.  Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу).

12.  Не відкривайте листи-спам, вони можуть містити віруси.


10-А   16 лютого 2022 урок в Zoom о 14.00.

Інформацію про конференцію в Zoom  з посиланням відправлю у групу Viber


Тема. Медіаграмотність.

Мета. Усвідомити різницю між реальною подією та її відоброженням у медіатекстах та медіапросторі.

Переглянути відео:


Президент України Володимир Зеленський підписав указ про День єднання.

Про це він сказав під час свого відеозвернення, опублікованого увечері у понеділок, 14 лютого.

“Нам кажуть, що 16 лютого стане днем нападу. Ми зробимо його Днем єднання. Відповідний указ уже підписано. Цього дня ми вивісимо національні прапори, надягнемо синьо-жовті стрічки та покажемо всьому світу нашу єдність. У нас одне велике європейське прагнення. Ми хочемо свободи й готові її виборювати. На нас із неба дивляться 14 тисяч захисників та мирних громадян, загиблих у цій війні. І ми не зрадимо їхню пам’ять”, – заявив глава держави.

“Ми всі хочемо жити щасливо, а щастя любить сильних. Ми ніколи не вміли здаватись і не збираємося цього вчитися. Любіть Україну! Ми спокійні! Ми сильні! Ми разом!”, – додав президент.

УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №53/2022
Про невідкладні заходи щодо консолідації українського суспільства

З метою посилення консолідації українського суспільства, зміцнення його стійкості в умовах зростання гібридних загроз, інформаційно-пропагандистського, морально-психологічного тиску на суспільну свідомість постановляю:

1. Оголосити 16 лютого 2022 року Днем єднання.

У цей день:

підняти Державний Прапор України на будинках і спорудах в усіх населених пунктах;

виконати о 10.00 Державний Гімн України;

провести закордонним дипломатичним установам України в державах перебування відповідні іміджеві заходи, спрямовані на єднання та підтримку України.

2. Кабінету Міністрів України в одноденний строк затвердити план заходів, передбачивши, зокрема:

забезпечення з 1 березня 2022 року підвищення грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України на 30 відсотків та доведення до 20 відсотків від початку 2022 року підвищення грошового забезпечення військовослужбовців Державної прикордонної служби України та Національної гвардії України;

створення на основі діючих інформаційних ресурсів єдиної інформаційної платформи UАразом для забезпечення щоденного інформування населення про реальний стан безпекової ситуації, заходи, що вживаються для зміцнення обороноздатності держави, а також організацію належної інформаційно-роз’яснювальної роботи про діяльність державних органів з питань забезпечення безпеки громадян;

прискорення створення і функціонування системи територіальної оборони, належного ресурсного забезпечення заходів із підготовки громадян до національного спротиву.

3. Державним органам забезпечити належне їх функціонування, перебування посадових осіб на роботі та виконання ними обов’язків відповідно до складеної присяги, а у разі виявлення порушень застосування в установленому порядку відповідних санкцій.

Президент України В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ
14 лютого 2022 року

Переглянути відео за посиланням:



Повторити параграфи 33-35

Домашнє завдання:

У робочих зошитах дайте відповідь на питання:

Яку роль відіграє медіа в наростанні сьогоднішніх конфліктів? Чи можуть медіа сприяти примиренню в конфліктних ситуаціях?

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту ejilova02.03@ i.ua




10-А   14 лютого 2022

Тема. Чому необхідно бути медіаграмотним? Критичний аналіз медіатекстів.

Мета:  ознайомити  учнів з  правилами  перевірки достовірності  інформації 

Переглянути відео:


Опрацювати параграф 35, скласти конспект.

Домашнє завдання:

У робочих зошитах дайте відповідь на питання:

До яких джерел інформації належать: звіт; інтерв’ю; стаття у Вікіпедії? Поясніть, коли б ви зверталися до кожного із цих джерел. Наскільки вони надійні та як ви перевірили б подану в них інформацію?

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту ejilova02.03@ i.ua


10-А   09 лютого 2022

Тема. Достовірність інформації в мас-медіа.

Мета: дати характеристику функції медіа в демократичній державі та наводити приклади їхнього впливу на прийняття рішень, характнризувати особливості дотримання авторського права.

Переглянути відео:


Опрацювати параграф 34, скласти конспект.

Домашнє завдання:

У робочих зошитах дайте відповідь на питання:

Яку роль відіграє медіа в наростанні сьогоднішніх конфліктів? Чи можуть медіа сприяти примиренню в конфліктних ситуаціях?

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту ejilova02.03@ i.ua






10-А   07 лютого 2022

Тема. Маніпуляція в медіапросторі. Фейкова інформація.

Мета: оволодіти базовими технологіями запобігання впливу маніпулятивних та пропагандистських медіаповідомлень.

Переглянути відео:



Опрацювати параграф 33, скласти конспект.

Домашнє завдання:

У робочих зошитах дайте відповідь на питання:

Чому добрі новини у мас-медіа не переважають і не є популярними?  

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту ejilova02.03@ i.ua



10-А   31 січня - 02 лютого 2022

Тема. Медіа і демократія. Свобода, етика та відповідальність

Мета:  ознайомитися  зі специфікою функціонування в соціумі сучасних засобів масової інформації;  розвивати  вміння робити висновки, наводити аргументи на підтвердження власної думки;  формувати позитивне ставлення до мас-медіа.

Переглянути відео за посиланням:


Опрацювати презентаційний матеріал:

1.

2.

Домашнє завдання:

Опрацювати параграфи 31-32

Виконати завдання зі слайду 22 презентації 1

Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту ejilova02.03@ i.ua



10-А   26 січня 2022

Тема. Поняття мас-медіа. Роль інформації та медіа в сучасному світі.

Мета: формувати  знання про поняття «мас-медіа»; ознайомитися  зі специфікою функціонування в соціумі сучасних засобів масової інформації;  розвивати  вміння робити висновки, наводити аргументи на підтвердження власної думки;  формувати позитивне ставлення до мас-медіа.

Переглянути два  відео за посиланням:




Вивчити ключові поняття

Комунікація сьогодні ― необхідна складова життєдіяльності людини й суспільства. Канали, через які передається інформація, називаються мас-медіа або медіа.

У ХХІ столітті людина зусібіч оточена екранами, повідомленнями, плакатами, іграми, зображеннями. Кожного дня, коли ми вмикаємо телевізор, читаємо новини, розглядаємо нове графіті на стіні будинку, слухаємо радіо, отримуємо текстові повідомлення та телефонні дзвінки, проходимо повз зовнішню рекламу, ознайомлюємося з етикетками на товарах тощо, ми опиняємося в центрі інформаційного потоку.

Існують такі канали комунікації, через які передається і отримується інформація в суспільстві: книги, періодична преса, радіо, телебачення, кінематограф, Інтернет, планшети або МР3-плеєри, мобільні пристрої, відео- та комп’ютерні ігри, музичні записи (наприклад, CD), біл-борди та інші типи реклами, зокрема слова або зображення на одязі, інформація в магазинах або на стадіонах, упакуванні їжі, постери та флаєри тощо.

Масова комунікація процес збору, обробки та поширення соціальної інформації через спеціальні канали на широку аудиторію.

Медіа (англ. media ― засоби, способи) ― це канали та інструменти; їх використовують, щоб зберігати, передавати й подавати інформацію. Медіа є синонімом до мас-медіа або новинних медіа, але в ширшому використанні вони означають єдине середовище, яке застосовують, щоб передавати будь-які дані з будь-якою метою.

      Сьогодні майже всю необхідну інформацію ми отримуємо з медіа.

Останні так інтегрувалися в наш повсякденний життєвий простір, що більшість людей їх просто не зауважують, або навпаки, не можуть критичнооцінити їх вплив. Як ви вже знаєте, текст не є єдиною формою передачі інформації: звуки та зображення також містять повідомлення. Інформація є послідовністю словесних, візуальних та інших символів. Ми отримуємо цю інформацію у вигляді текстів, звуків, зображення. Іншими словами, це повідомлення, які передаються в різних формах.

 Поняття «медіатекст» виникло у XX ст., у зв’язку з бурхливим розвитком економіки, коли на зміну традиційному друкованому тексту прийшли нові види, пов’язані з кінематографом, радіо, телебаченням, відео, Інтернетом, мобільним зв’язком тощо. Навіть гроші (банкноти) функціонують як медіа, бо вони містять зображення, які були ретельно підібрані задля того, щоб донести певні повідомлення громадянам своєї та інших країн.

Медіатекст (від лат.mediatextus) — повідомлення, текст будь-якого медійного виду і жанру.

Ключове повідомлення або меседж це найважливіша ідея, яку має винести реципієнт із публікації, блогу, інтерв’ю, репортажу,ток-шоу, фільму, літературного або музичного твору, реклами.

Домашнє завдання:


Опрацювати параграфи 29-30

Виконати тестування на порталі за посиланням:


Код доступу 1822674

Тест активний до 19.00. 26 січня. Час проходження тесту 15 хв. Спроба одна.

 


10-А   24 січня 2022

Тематичне оцінювання за розділом ІV "ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ"

Повторити параграфи 20-28

Виконати тестування на порталі за посиланням:



Код доступу 5380357

Тест активний до 19.00. 24 січня















Комментариев нет:

Отправить комментарий