Географія 8 клас

 Географія 8-А та 8-Б класи

 


           Дорогі учні!!! Вітаю вас на своєму блозі!!!

Бажаю успіхів у виконанні завдань!!! Будьте здорові!!!
                                      
                              Навчальна практика

8-А та  8-Б класи 10.06.2022 (п'ятниця)

Віртуальна екскурсія "Україна з неба"

Переглянути відео:





8-Б клас 08.06.2022 (середа)  
8-А клас 09.06.2022 (четвер) 

Урок -подорож. Природно-заповідний фонд України.

Переглянути відео:






8-А та  8-Б класи 03.06.2022 (п'ятниця)

Урок-дослідження. Осушення боліт - глобальна проблема чи користь природі.

Осушення боліт відбувається з різних причин, об’єднує які бажання отримати якусь вигоду з тієї території, що займає водойма. Але приймати таке рішення необхідно лише після ретельного зважування переваг і недоліків, оскільки екологічна рівновага – штука хитка. А болота грають дуже помітну роль у підтримці цієї рівноваги, щоб необдумано знищувати їх.
Причини осушення боліт
    – Звільнення територій заради отримання орних земель. – Спрощення видобутку торфу. – Спрощення вирубки лісу. – Зменшення ризику виникнення пожеж (торф сухий і тому легко запалюється).
Способи осушення

Одним із способів осушення боліт є створення мережі відкритих канав. Суть такого способу полягає в тому, щоб прокопати канави таким чином, щоб вони відводили воду з осушаемой території. Тільки такий спосіб не дуже ефективний.

Осушення боліт за допомогою закритого дренажу, як показує практика, помітно ефективніше. Суть методу полягає в тому, що в землю, на глибину близько 1 метра, закопують трубки діаметром від 4 до 20 сантиметрів (знаходяться вони в 10-20 метрах один від одного). За допомогою цих трубок відбувається відведення і регулювання рівня води.

Найчастіше використовується комбінований метод, при якому в деяких місцях копаються канави, а в інших – закладаються трубки. Залежить вибір способу від властивостей осушуваного водойми.

Наслідки
    Знищення великої кількості прісної води. Справа в тому, що болота є прекрасними природними фільтрами для очищення води. Знищуючи болота, ми знищуємо і ці фільтри. І навіть більше того, оскільки болота живлять багато річок, то осушення боліт може привести і до зникнення річок (або їх здрібніння). Підвищення рівня вуглекислого газу в атмосфері. Болота пов’язують вуглець за рахунок утворення торфу з напіврозкладених рослин. Цей карбон не потрапляє в атмосферу. Знищення рослинності, яка росте у вологих заболочених місцях: хвойні дерева, морошка, журавлина, лохина і інші. Знищення багатьох представників фауни, які залежать від рослинності, що виростає в болотистій місцевості. А також тих живих істот, які залежать від особливих умов даних місць.
Висновок

Болота відіграють важливу роль у підтримці екологічної рівноваги, тому їх осушення може принести більше шкоди, ніж користі. Таке, до речі, траплялося неодноразово. Радує, що люди визнавали свою помилку і відновлювали болота.

Але заболочування територій може відбуватися і на ділянках, які вже використовуються людьми і необхідні їм. Наприклад, на дачних ділянках. І осушення дачної ділянки чи здатне привести до екологічної проблеми, а тому можна сміливо здійснювати дану процедуру.

Опрацювати матеріали презентацій за посиланням:





8-Б клас 01.06.2022 (середа)  
8-А клас 02.06.2022 (четвер) 



                  Урок - дискусія. Глобальні проблеми людства.

Переглянути відео:


За  своїми  поглядами  на  долю  цивілізації  вчені  розділилися  на  песимістів та оптимістів.

Песимісти вважають, що вже до середини ХХІ ст. спостерігатиметься глобальна ресурсна, продовольча та екологічна криза, людство не зможе впоратися з усіма глобальними проблемами і почне поступово вимирати. Їхніми рекомендаціями є обмежити, а краще – і призупинити зростання населення і виробництва. Песимісти також вважають, що демографічний вибух несе не меншу загрозу, ніж вибух атомної бомби.

На  думку оптимістів, людство  зможе  успішно  подолати  глобальні

проблеми  та  гідно  вступити  у майбутнє  в гармонії  з природою.  Вони вбачають вихід не в обмеженні народжуваності та згортанні господарства, а у використанні новітніх досягнень НТР для соціального та економічного розвитку. Пропонується перейти до поміркованого без надмірностей раціонального  харчування.  Слід  згортати  хімізацію  сільського  господарства  та поширювати  біологічні  способи  боротьби  зі  шкідниками.  

Який погляд на майбутнє людства ви поділяєте: песимістичний чи оптимістичний? Спробуйте обґрунтувати свою думку.


Протягом історії  свого  існування  людство  стикалося  з  багатьма  проблемами. Фактично  весь  розвиток  цивілізації  є  подоланням  великої  кількості перепон та негараздів. Проте у минулі століття проблеми мали місцевий характер.  В епоху  середньовіччя  епідемії  чуми  винищували  населення Європи, але не доходили до інших регіонів. Раніше війни між народами були локальними. Сьогодні з появою нових видів озброєння постала загроза існуванню всього живого на планеті. Первісна людина впливала на природу, як будь-яка інша жива істота. З бурхливим розвитком виробництва та прогресом науки і техніки діяльність людини перетворилася на потужну силу, яка вступає у конфлікт з усім навколишнім середовищем та загрожує існуванню людської цивілізації.

Деякі сучасні проблеми набули глобального характеру. Вони виникли у другій половині ХХ ст. і особливо загострилися в його останній чверті.

Особливості глобальних проблем:

·        Стосуються всього людства, всіх країн, народів та соціальних верст;

·        Призводять до значних економічних і соціальних втрат, а у випадках їх загострення можуть загрожувати існуванню  людської цивілізації;

·        Вимагають  для розв'язання співпраці в загальнопланетарному масштабі, спільних дій урядів та народів.

Фахівці  виділяють  від  десяти  до  сорока  проблем,  які  нині  набули глобального  характеру.  Всі  вони  замикаються  у трикутнику  взаємовідносин: людина-природа-економіка. Найактуальнішими проблемами сьогодення є: проблема війни і миру, екологічна, сировинна, енергетична, демографічна,  продовольча,  подолання  відсталості  країн,  що  розвиваються. 

 «Розгадування кросворду»

По горизонталі:

1. Вплив людини на природу.

3. Що залишає людина знищуючи рослинність?

6. Причина високої смертності серед дітей в Африці.

7. Яка одна з головних причин погіршення здоров'я жителів високорозвинутих країн.

9. Газ в атмосфері, що захищає Землю.

10. Як називається захворювання пов'язане з імунодефіцитом.

По вертикалі:

2. Яка природна зона в Бразилії має назву "легені планети"?

4. Як називається середовище життя на Землі?

5. Вид забруднення в Чорнобилі.

8. Як називається наука про взаємодію людини і природи.

3п

у

с

2т

е

л

ю

р

4п

о

р

1а

н

т

5р

о

п

о

г

е

н

н

и

й

а

і

р

6г

о

л

о

д

к

о

і

и

д

8е

а

а

к

ц

7о

ж

и

р

і

н

н

я

л

я

9о

з

о

н

г

10с

н

і

д

я






8-А та  8-Б класи 27.05.2022 (п'ятниця)

Тема. Сталий розвиток - стратегія людства на XXI століття.
Підсумковий урок.

Мета: сформувати  знання про сучасні проб­леми взаємодії суспільства і природи, про історію виникнення та становлення концепції сталого розвитку; навчитися аналізувати інформаційний матеріал, висловлювати власну думку, визначати прийнятні для себе і суспільства дії щодо зменшення забруднення середовища; 

Опрацювати матеріали презентації за посиланням:


Дякую, що протягом дистанційних уроків

ви були старанними учнями!

До зустрічі в новому навчальному році!

Бережіть себе та своїх близьких!

З повагою, ваш учитель!



8-Б клас 25.05.2022 (середа)  
8-А клас 26.05.2022 (четвер) 

Тема. Узагальнення вивченого матеріалу.

Переглянути відео:



Домашнє завдання:

За картами атласу повторити роміщення адміністративних одиниць на території України.



8-А та  8-Б класи 20.05.2022 (п'ятниця)

Тема. Природно-заповідний фонд України (повторення).

Переглянути відео:




Домашнє завдання:

За картами атласу повторити роміщення природно-заповідних об'єктів на території України.


8-Б клас 18.05.2022 (середа)  
8-А клас 19.05.2022 (четвер) 




Тема. Населення Донецької області.

Інформації  у підручнику немає.

Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Домашнє завдання:
 
 Вивчити поданий матеріал.



8-А та  8-Б класи 13.05.2022 (п'ятниця)

Тема. Об'єкти природно-заповідного фонду Донецької області.

Інформації  у підручнику немає.

Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Опрацювати теоретичний матеріал за посиланням:


Домашнє завдання:
 
1. Вивчити поданий матеріал.
2. Підготувати доповідь або презентацію "Населення Донецької області"

Доповідь (презентацію)  вислати на електронну почту 
alisae0203@gmail.com


8-Б клас 11.05.2022 (середа)  
8-А клас 12.05.2022 (четвер) 

Тема. Природа регіону. Особливості природних умов і ресурсів.

Інформації  у підручнику немає.

Ознайомтесь з конспектом уроку. Опрацюйте конспект уроку за посиланням:


Домашнє завдання:
 
1. Вивчити поданий лекційний матеріал.
2. Підготувати доповідь або презентацію "Природні та національні парки Донецької області"

Доповідь (презентацію)  вислати на електронну почту 
alisae0203@gmail.com


8-А та  8-Б класи 06.05.2022 (п'ятниця)

Розділ V. Природа та населення свого адміністративного регіону.

Тема .  Географічне положення.  Адміністративо – територіальний устрій, історія формування і розвутку Донецької області.

Інформації  у підручнику немає.

Ознайомтесь з конспектом уроку. Опрацюйте конспект уроку за посиланням:


Домашнє завдання:
 
1. Вивчити поданий лекційний матеріал.
2. Підготувати доповідь або презентацію "Моє місто Новогродівка" 

Доповідь (презентацію)  вислати на електронну почту 
alisae0203@gmail.com


8-Б клас 04.05.2022 (середа)  
8-А клас 05.05.2022 (четвер) 

Тема. Узагальнення знань з теми "Населення України та світу."


Виконати тестування на платформі за посиланням: 


Код доступу 5670676

Тест активний до 15.00.  06 травня.  Спроба одна.  Час 40хв.


8-А та  8-Б класи 29.04.2022 (п'ятниця)
Тема. Економічно активне населення. Зайнятість населення. Проблеми зайнятості населення.
Мета: пояснювати забезпеченість трудовими ресурсами різних регіонів України, їхній кількісний та якісний склад, проблеми.

«Економічно активне населення» – частина населення, яка виявляє трудову активність, прагне працювати, бере участь у праці. До цієї групи входять, крім людей працездатного віку, особи у віці до 16 років і працюючі пенсіонери, але не входять домогосподарки, безробітні, що не шукають собі роботу.

Таким чином, зайнятість населення– це міра залученості людей до трудової діяльності, ступінь задоволення їхніх потреб у праці та забезпечення робочими місцями.

Основні проблеми

Шляхи подолання

Використання трудових ресурсів.

1. Зміна структури зайнятості: збільшувати частку зайнятих у сфері послуг і промисловості; враховувати рівень освіти і професійну підготовку; збільшувати частку зайнятих жінок (легка і харчова промисловість тощо).

2. В аграрно-індустріальних областях збільшувати частку зайнятих у сфері послуг.

3. У промислових районах розвивати галузі для збільшення зайнятості жінок.

Подолання безробіття.

1. Збільшення робочих місць шляхом розвитку дрібного і середнього бізнесу.

2.Розвиток галузей сфери обслуговування.

3. Перекваліфікація.

3. Розвиток індивідуальних господарств.

Зміна несприятливої структури трудових ресурсів.

1. Демографічна політика, спрямована на підвищення народжуваності.

2. Поліпшення медичного обслуговування.

3. Подолання еміграційних потоків.

4. Перенавчати людей.

5. Розвиток служби, що допомагає безробітним шукати роботу.

6. Гідна зарплата

 Отже, безробітними є ті, хто може і хоче працювати, активно займається пошуками роботи, але не може влаштуватись через відсутність робочих місць чи недостатню професійну підготовку. Офіційний рівень безробіття в країні становить більше 4%.


Виконати завдання у зошиті:

✵ Розрахуйте рівень безробіття у своїй області за даними сайту Державної служби статистики України (http://www.ukrstat.gov.ua/) Шлях: Статистична інформація / Багатогалузева статистична інформація / Регіональна статистика / Демографічна та соціальна статистика / Ринок праці.

✵ Охарактеризуйте безробіття як зло та як добро економічного розвитку.

✵ Визначте, якій країні (Швеція та Албанія) яка структура зайнятості населення належить. Поясніть свій вибір.

1) с/г — 2%, промисловість — 12%, сфера послуг — 86%.

2) с/г — 41,8%, промисловість — 11,4%, сфера послуг — 46,8%.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Опрацювати у підручнику параграф 58. 

2.Повторити матеріал по темі «Населення країни», параграфи 47-58

 3.Підготовитися до контрольної роботи

Опрацьований матеріал вислати на електронну почту 
alisae0203@gmail.com


8-Б клас 27.04.2022 (середа)  
8-А клас 28.04.2022 (четвер) 
Тема. Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів.
Мета: сформувати поняття про зайнятість населення  та познайомитися  з проблемами зайнятості в Україні та світі,шляхами вирішення проблем зайнятості населення.  Вивчити  поняття «трудові ресурс», «економічно активне населення»; розглянути поняття: «безробіття», «робоча сила», «зайняті», «безробітні»; види безробіття і способом  розрахунку рівня безробіття.  
Переглянути відео:



Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Розв'яжіть задачу зі слайду 10, записати в зошит.

Домашнє завдання:

1.Опрацювати у підручнику параграф 57.

2.* Підготувати буктрейлер з вивченої теми.(За бажанням)

3.**Підготувати відповіді на проблемні запитання:(за бажанням)

Запропонуйте шляхи подолання безробіття

Запропонуйте шляхи збільшення економічно активного населення. 

Опрацьований матеріал вислати на електронну почту 
alisae0203@gmail.com





8-А та  8-Б класи 22.04.2022 (п'ятниця)
Тема. Релігія як явище культури. Світові релігії. Регіональні відмінності релігійних вірувань в Україні.

Мета: сформувати уявлення про світові релігії, регіони їх поширення, кількість послідовників; з’ясувати регіональні відмінності  релігійних вірувань в Україні та рідному краї.

Переглянути відео:



Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Домашнє завдання:

1.   Вивчити параграф 56
2. Виконати завдання зі слайду 19 презентації.
Опрацьований матеріал вислати на електронну почту 
alisae0203@gmail.com


8-Б клас 20.04.2022 (середа)  
8-А клас 21.04.2022 (четвер) 

Тема. Національний склад населення України.
Мета: сформувати знання про національним склад населення Українита; розвивати уміння працювати з картами атласу, аналізувати кругові діаграми

Переглянути відео:

Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграф 55

Виконати тестування на платформі за посиланням:


Код доступу 5542039

Тест активний до 09.00. 21квітня. Спроба одна. Час 40хв.




8-А та  8-Б класи 15.04.2022 (п'ятниця)

Тема. Етноси. Найпоширеніші мовні сім'ї. Однонаціональні та багатонаціональні країни.

Мета уроку: розширити поняття  про етноси; познайомитися з найпоширенішими мовними сім’ями; сформувати поняття про однонаціональні та багатонаціональні країни.

Переглянути відео:



Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Опрацювати параграф 54

А) Етнічний склад населення

Етнос — стійка спільнота людей, що історично склалася на певній території. У ній люди мають власну мову, культуру, усві­домлюють свою єдність і відмінності від інших етносів. У ході роз­витку етносу формуються характерні ознаки матеріальної та духов­ної культури, етнічна самосвідомість. Основними формами етносу є плем’я, народність, нація.

Плем’я — це група людей, що має свою територію, примітивну економічну єдність, звичаї та складається з кількох родів. Поступове змішування племен призвело спочатку до виникнення союзів, а по­тім і народностей.

Народність — це спільнота людей, яка історично склалася на основі об’єднання племен і має спільні територіальні, мовні та економічні ознаки. Коли спільні ознаки мови, культури, єдності території набувають стійкого характеру, народність пере­творюється в націю.

Нація (від лат. паііоп — народ) — це населення певної терито­рії, яке має спільні звичаї, походження, історію розвитку, мову.

Культуру, побут, походження та розселення народів вивчає на­ука етнографія.

Більшість вчених вважає, що у сучасному світі існує від 3 до 5 тис. малих і великих народів. За статистичними даними, 321 на­род налічує у своєму складі понад 1 млн. осіб, 7 народів — більше ніж 100 млн. (китайці (ханьці) — 1190 млн, хіндустанці — 265, бен-ґальці — 225, американці — 205, бразілійці — 175, росіяни — 150, японці — 123).

Етнічний склад населення постійно змінюється. Інтенсивні мі­грації та урбанізація сприяють консолідації (гуртуванню) та асимі­ляції (розчиненню) етносів. Прикладом консолідації є формування сучасної швейцарської нації на підставі німецького, французького, італійського та романського (нащадків древніх римлян) етносів. Процеси асиміляції, на думку деяких вчених, відбуваються в США навколо англо-американського етносу.

Б) Класифікація країн за національним складом населення

За національним складом населення у світі виділяють три групи країн: однонаціональні, двонаціональні та багатонаціональні. Одно національними вважають країни, в яких понад 90 % населення складають представники однієї нації (Данія, Швеція, Портуґалія, Італія, Ірландія, Греція, Південна Корея, Японія, Ємен, Банґладеш, Саудівська Аравія та ін.). Класичним прикладом двонаціональної країни є Бельґія, де проживають фламандці і валлони. Більшість країн світу є багатонаціональними. Найбільш строкатий етнічний склад в азіатських країнах — Індії та Індонезії, в них проживає по­над 100 народів. Саме у країнах з багатонаціональним складом на­селення часто виникають міжетнічні суперечності.

В) Мови народів світу

Головною ознакою народу є спільність мови. Тому найбільш уживана класифікація народів базується на мовному факторі. У су­часному світі нараховується близько 5 тис. різних мов. Детально встановити їх кількість дуже важко, бо деякі області земної кулі недостатньо вивчені в лінгвістичному плані. 3/4 всіх мов не мають писемності. Найбільше мов реєструється там, де етнічний розвиток відбувається на рівні племен або народностей. «Світовим рекорд­сменом» за чисельністю мов є острів Нова Ґвінея, де нараховується понад 1 тис. мов.

За ступенем спорідненості мови об’єднують у мовні сім’ї і мовні групи.

Виконати завдання (усно)

Завдання 1.Мовні сім’ї і мовні групи

- Проаналізуйте карту народів світу в атласі. Визнач­те, які мовні сім’ї є найбільш розповсюдженими, де вони пошире­ні, які мовні групи поєднують.

-  До якої мовної сім’ї, групи належать українці, татари, німці, вірмени 

Завдання 2

-  Чим, на вашу думку, пояснюється поширеність мови:

 а) китайської; б) англійської; в) іспанської; г) російської?

- Назвіть «гарячі точки планети», що виникли на протистояннях етносу, національних відносин. 

Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграф 54

Виконати тестування на платформі за посиланням:


Код доступу 8611054

Тест активний до 21.00. 15 квітня. Спроба одна. Час 40хв.




Шановні восьмикласники!!! Поданий нижче матеріал опрацювати за два урока!!! Дати прописані.

8-Б клас 13.04.2022 (середа)  
8-А клас 14.04.2022 (четвер) 
8-А та  8-Б класи 08.04.2022 (п'ятниця)
Тема. Міські і сільські населені пункти України.Урбанізація. Міські агломерації. Мегаполіси.
Мета: дати визначення  міське і сільське населення; визначити типи населених пунктів. Охарактеризувати територіальні відмінності в рівнях урбанізації різних регіонів України, називати соціальні проблеми сільського населення, шляхи їх розв’язання.

Переглянути відео:

8 клас. Географія. Міські й сільські населені пункти 




Географія 8 клас. Урбанізація. Міські агломерації. Мегаполіси.



Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграф 52-53
2.  Виконати завдання зі слайду 31


8-Б клас 06.04.2022 (середа)  
8-А клас 07.04.2022 (четвер) 
Тема:Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення в світі й Україні.
Мета уроку:  дати поняття про розселення, густоту населення; пояснювати суттєві ознаки понять «система розселення», зміни в системі розселення, соціальні проблеми в сільській місцевості.

Переглянути відео:


Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграф 51

Виконати тестування на платформі за посиланням:


Код доступу 5877238

Тест активний до 15.00. 07 квітня. Спроба одна. Час не обмежено.



8-А та  8-Б класи 01.04.2022 (п'ятниця)

Тема: Статево-віковий склад населення світу й України. Тривалість життя населення

 Мета уроку:   сформувати знання про статево-вікову структуру населення, її відмінності в різних регіонах світу та України; охарактеризувати  тривалість життя населення,  тенденції та причини її змін.
   
Віковий склад населення:

1)населення, яке молодше від працездатного (діти віком до  15 років);

2)працездатне населення ( від 16 до 64 років включно)

3) населення, яке старше від працездатного (65 років і більше)

Залежно від чисельного співвідношення демографічних поколінь у країні розрізняють три типи вікової структури: прогресивний, стаціонарний і регресивний.

Прогресивний тип — відповідає населенню зі швидкою зміною поколінь через високу народжуваність та смертність, а також з інтенсивним зростанням чисельності населення. Йому притаманне таке співвідношення поколінь: діти — 40 %, літні — 10 %. Отже, переважає частка дітей над літніми людьми.
Стаціонарний тип — відповідає населенню, в якому врівноважуються частки дітей та літніх людей, через поступове скорочення смертності та збільшення тривалості життя, а саме: діти — 27 %, дорослі — 50 %, літні  — 23 %.
Регресивний тип — відповідає населенню з повільною зміною поколінь, в якому частка літніх людей дещо більша, ніж частка дітей, через скорочення народжуваності і подовження тривалості життя. За цього типу створюються умови скорочення і навіть част­кового виродження  населення, адже вико-нується таке співвідношення: діти — 20 %, дорослі — 50 %, літні  - 30 %.

Опрацювати презентацію за посиланням:


Переглянути відео:

Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграф 50

2. За матеріалом параграфу складіть   схему «Чинники, що впливають на статевий та віковий склад населення».

Опрацьований матеріал вислати на електронну почту 
alisae0203@gmail.com





8-Б клас 30.03.2022 (середа)  
8-А клас 31.03.2022 (четвер) 

Тема уроку: Практична робота 11. Обчислення показників природного та механічного руху населення в різних регіонах України (за завданнями практикуму).
Мета уроку: закріпити поняття «природний рух населення» і «механічний рух населення»; сформувати вміння  працювати з картами, статистичним і довідковим матеріалом.

Завдання 1.
Заповніть пропуски:
а) зростання еміграції та зменшення імміграції приводить до кількості населення країни;
б)зменшення еміграції та імміграції приводить до кількості населення країни;
в)перевищення народжуваності над смертністю приводить до ... кількості населення країни;
г)перевищення смертності над народжуваністю приводить до ... кількості населення країни.

Завдання 2.

Використовуючи статистичні дані наведеної нижче   таблиці про народжуваність і смертність в окремих областях України (додаток) підручника, обчисліть природний приріст населення наведених областей, порівняйте його із середнім показником по  Україні (- 6,2 чол. на 1000 жителів)

Дані занесіть до таблиці.

 

Назва області

Кількість народже-них (чол. на 1000 жителів)

Кількість помер-лих (чол. на 1000 жителів)

Природ-ний приріст (чол. на 1000 жителів)

Вище (+) чи нижче (-) середнього показника по Україні

Вінницька

12,1

13,6

 

 

Дніпропетровська

6,7

16,3

 

 

Житомирська

12,2

10,8

 

 

Київська

8,8

17,3

 

 

Миколаївська

8,8

14,6

 

 

Одеська

8,2

17,2

 

 

Сумська

10,9

14,2

 

 

Харківська

9,6

14,1

 

 

Хмельницька

8,9

17

 

 

Чернівецька

7,7

18,4

 

 



Завдання 3.

 З перелічених нижче чинників, що впливають на природний рух населення, позначте ті, що сприяють підвищенню народжуваності (+), призводять до її зниження(-).

* стабільне економічне і політичне становище в Україні;

* високий рівень забруднення навколишнього середовища;

* економічна незалежність жінок, їх активна участь у суспільному і політичному житті;

* прагнення батьків отримати у старості підтримку від дорослих дітей;

* високий рівень безробіття;

* низька заробітна плата і невисокий рівень життя;

* можливість в старості мати добре пенсійне забезпечення;

* відсутність державної підтримки сімей з дітьми;

* економічно залежне становище жінок;

Завдання 4.

Сьогодні для України характерне перевищення смертності над народжуваністю. Назвіть причини низької народжуваності та високої смертності, а також шлях вирішення цієї проблеми.

Причини низької народжуваності і високої смертності

Шляхи вирішення проблеми

 

 


Відповіді до завдань практичної роботи оформити в робочих зошитах або на подвійних  листочках, сфотографувати і вислати на електронну почту 
alisae0203@gmail.com


8-А та  8-Б класи 25.03.2022 (п'ятниця)

Тема уроку: Механічний рух населення. Українська діаспора. Міграційна політика 

Мета: сформувати  систему знань про причини і види міграцій; ви­значити основні напрямки міграційних потоків у світі та Україні; розкрити особливості  розселення українців у світі.

Переглянути відео:


Опрацювати лекційний матеріал:

Поняття «міграція»

Механічний рух — це переміщення людей через кордони регіону, яке пов'язано зі зміною їх місця проживання.

Проте механічний рух або міграція має глибші наслідки, ніж просто скорочення чи збільшення чисельності населення. У результаті переміщення змінюється також і структура населення на території як прибуття, так і вибуття мігрантів.

Причини і види міграцій

Причини міграції можуть бути економічні, національні, політичні, екологічні тощо. Найбільш типовими причинами міграції є:

·    бажання кращих умов і якості життя;

·    можливість реалізації своїх професійних орієнтацій: отримання роботи в іншому місці проживання на кращих умовах оплати, за фахом і на омріяній посаді;

·     потреба в оновленні життя, визначеній культурі і знаннях;

·    зміни в регіональному розміщенні виробництва, його реструктуризації;

·    стан здоров'я і необхідність змін кліматичних умов;

·    сімейно-шлюбні відносини, об'єднання з близькими;

·     соціальні і етнічні конфлікти, війни;

·    трудові конфлікти і конфлікти в сім'ї;

·    випадкові обставини та інше.

Одні причини міграції мають груповий і масовий характер, інші — індивідуальний. Існують також причини типові і особливі, об'єктивні і суб'єктивні. Неоднакові причини міграції в різних регіонах, по-різному співвідносяться економічні і соціальні причини міграції.

Особливе місце серед причин міграції населення займає якість навколишнього середовища, яка є важливою умовою, що визначає якість життя і стан здоров'я людей. Численні дослідження підтверджують тісний кореляційний зв'язок захворюваності із забрудненням природного оточення і вплив останнього на територіальні переміщення населення.

Класифікація міграцій

1.     Залежно від перетину міграційними потоками адміністративно-територіальних кордонів – внутрішня та зовнішня.

2.     За причинами – економічні, політичні, релі­гійні, національні, екологічні тощо.

3.     За тривалістю – короткострокова та довгострокова.

4.     За термінами – сезонні, тимчасо­ві, постійні, або незворотні.

5.     За  масовістю – одиничні і масові.

6.     За  дальніс­тю – міжконтинентальні і внутрішньоконтинентальні.

7.     За напрямами – зовнішні і внутрішні.

8.     За мотивами – примусові та добровільні.

9.     За спосо­бами організації – організовані та неорганізовані.

10.           За правовим стату­сом – легальні і нелегальні.

Джерелом інформації про механічний рух населення є дані поточного обліку. Дані державної статистики дозволяють дослідити, з одного боку, міграційні процеси, а з іншого — сукупності мігрантів. Міграційні процеси кількісно характеризуються обсягом міграції, її інтенсивністю, розміром та напрямом міграційних потоків. До загальних абсолютних показників обсягу міграції належать: валова міграція та сальдо міграції.

Валова міграція (ВМ) є сумою чисельності прибулих (П) та вибулих (В) і характеризує обсяг міграційних потоків за рік.

ВМ = П + В

Сальдо міграції (СМ) характеризує зміну чисельності населення країни за рахунок механічного руху (різниця між кількістю іммігрантів та емігрантів)

СМ = І – Е

Основні напрямки міграційних потоків у світі та в Україні

Сьогодні понад 230млн осіб проживають за межами країн свого народження, більшість з них – у розвинутих країнах Західної Європи, Північної Америки, в Австралії. Майже кожний сьомий мешканець цих регіонів народився поза їх межами. Це результат активних міграційних процесів, що зумовлені переважно соціально-економічними причинами.

Чималих масштабів набуває нелегальна міграція. Це спільна проблема для країн переселення мігрантів та транзитних країн. До них належить і Україна, через територію якої прямують до Європи численні мігранти з країн колишнього СРСР і Азії.

Українська діаспора

Тривала еміграція українців сприяла формуванню української діаспори в багатьох країнах світу.

Діаспора – це розселення людей за межами своєї батьківщини.

За різними оцінками, кількість осіб українського походження, які проживають за межами України, становить від 10 до 20млн осіб.

Розрізняють східну (у країнах колишнього СРСР) та західну (у країнах Європи та Західної півкулі). У східній діаспорі проживає близько 5млн осіб (найбільше – в Росії, Казахстані, Молдові, Білорусі), у західній – майже стільки ж (найбільше – у США, Канаді, Бразилії).

Міграційна політика

Міграційна політика – це комплекс законодавчих, організаційних та економічних заходів, спрямованих на регулювання в’їзду в країну та виїзду з країни населення.

Політика держави в галузі міграції населення і трудових ресурсів включає два напрямки: імміграційний, що регулює прийняття іноземних громадян, та еміграційний, який регулює порядок виїзду громадян з країни і забезпечує захист прав емігрантів за кордоном.

В Україні поки що немає цілісної державної політики щодо іммігрантів, хоча її законодавче оформлення вкрай необхідне. Адже територія країни зазнає відчутного припливу іноземних громадян, у тому числі транзитних мігрантів, кількість яких з кожним роком зростає.


Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграф 49


Виконати тестування на платформі за посиланням: 


Код доступу 8369965

Тест активний до 17.00. 27 березня. Спроба одна. Час 20 хв.



8-Б клас 23.03.2022 (середа)  
8-А клас 24.03.2022 (четвер) 
Тема уроку: Кількість населення у світі та в Україні.

Мета: сформувати уявлення про кількість населення України і світу, навчитися  аналізувати чинники, що впливають на природний рух населення.

Переглянути відео:


Природній рух населення
 – зміна кількості населення внаслідок процесів народжуваності та смертності.

Механічний рух – переселення населення між територіями.

Відтворення населення – безперервний, постійно повторюваний процес зміни поколінь через народження і смерть.

 Кількість населення в світі регулюють такими демографічними процесами як:

Народжуваність - процес дітонародження в сукупності поколінь

Смертність  - процес вимирання населення в сукупності поколінь

Різниця між кількістю народжених і померлих називається природним приростом населення ( ‰; + ; -)

 Пп = Н - С (‰) (Пп- природний приріст)

Пп (-) - депопуляція - процес систематичного зменшення кількості населення

Пп (+) - демографічний вибух - різке збільшення кількості населення внаслідок зростання природного приросту

Густота населення - це кількість населення, що проживає на одиниці площі

 ( Г= Н/S)

Густота населення України (42 млн осіб / 603,7 тис км² = 70 осіб на км²)

Густота населення світу ( 7,4 млрд осіб / 148,647 млн км² = 48 осіб на км²)

Найбільш заселені території світу: долина Нілу, пд.сх. Азія, Західна Європа, східне узбережжя Північної Америки

Причини різної густоти населення

1.Природні

2.Історичні

3.Демографічні

4.Економічні


До чого призводить невпинне збільшення населення у світі?

·     До збільшення чисельності голодуючих. Вперше з 1970 року кількість людей у світі, які голодують, перевищила один мільярд. За даними ООН, до цього призвела світова економічна криза та труднощі національних економік країн, що розвиваються. Щоб прогодувати таку кількість людей, на думку експертів, у найближчі 40 років необхідно подвоїти, а то й потроїти обсяг виробництва продовольчих товарів.

·     Висока щільність населення веде до руйнування середовища проживання та виснаження природних ресурсів.

·     Також, за оцінками експертів, на планеті намічається певне суперництво за лідерство між країнами. За неофіційними даними, Індія, яка мріє про статус великої держави і суперничає з Китаєм, має намір відстоювати право на “корону”.

До чого призводить стрімке зменшення населення в Україні?

·  До погіршення демографічних характеристик працездатного населення і показників демографічного розвитку і як результат – зменшення величини сукупного національного доходу.

·  До старіння населення, збільшення «навантаження» на працездатну його частину; скорочення тривалості життя як чоловіків, так і жінок; погіршення здоров’я нації; інтенсифікації міграційних процесів, вплив яких на демографічні та соціально-економічні показники суперечливий і нерідко негативний.

·     До зростання кількості бідних та зменшення споживчого попиту, а механічна рухливість та інтенсивний відплив осіб молодого віку зумовлюють деформацію вікової структури працездатних.

   Історична довідка

·         Засновники української демографії. Наука демографія виникла у другій половині XIX ст. Першим, хто займався вивченням кількості населення України, був один із засновників географічного народознавства, автор тексту Державного гімну України Павло Чубинський (1839-1884 рр.). Він очолив експедицію Російського географічного товариства, яка вивчала етнографію та статистику України. На підставі зібраного матеріалу П. Чубинський в 1872-1878 рр. опублікував дослідження у семи книгах «Праці етнографічно-статистичної експедиції в Західно-Руський край».

·         Засновником Інституту демографії Академії наук України став видатний демограф, статистик та економіст Михайло Птуха (1884-1961 рр.), ім’я якого нині має цей заклад. Інститут демографії України він заснував 1918 р., в той час як у Росії такий заклад розпочав роботу лише 1930 р. У 1929 р. М. Птуху було обрано дійсним членом Міжнародного статистичного інституту. В 1930-х рр. ученого кілька разів заарештовували через те, що демографічні дослідження та реальні дані перепису населення в Україні для Сталіна та більшовицького керівництва були небажаними. Вони намагалися приховати катастрофічні наслідки політики голодомору та репресій. У 1938 р. Інститут демографії було ліквідовано, як «шкідливий», а Михайла Птуху перевели у відділ статистики Інституту економіки. Як демограф-практик М. Птуха розробив схему вивчення демографічних процесів і запропонував методику її реалізації. Його висновки під час вивчення шлюбності та смертності населення набули світового визнання. М. Птуха брав участь у роботі органів планування й охорони здоров’я. Видатний учений — автор понад 80 наукових праць із демографії, загальної теорії статистики, історії статистики. Важливого значення мають його праці для вивчення наслідків голоду 1932-1933 рр. і війни 1941-1945 рр.


Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграфи 47-48


Виконати тестування на платформі за посиланням: 

Код доступу 3933660

Тест активний до 10.00. 25 березня. Спроба одна. Час 20 хв.



8-А та  8-Б класи 18.03.2022 (п'ятниця)

Узагальнення знань з теми «Ландшафти України»,      «Природокористування»

Виконати тестування на платформі за посиланням: 


Код доступу 7452219

Тест активний до 20.00. 20 березня. Спроба одна. Час 40 хв.



8-Б клас 16.03.2022 (середа)  
8-А клас 17.03.2022 (четвер) 
Тема уроку: Природно-заповідний фонд України. Національна екологічна мережа.
Мета: поглибити та систематизувати знання  про природно-заповідний фонд України; сформувати вміння розрізняти категорії природно-заповідного фонду України.

1. Розвиток заповідної справи в Україні

Одним із головних і досить ефективних заходів охорони довкіл­ля є заповідання. Більш як сто років минуло з часу започаткування активної форми збереження та відтворення незайманих ландшафтів України. Уже на 1 січня 1928 р. на території України існувало шість державних заповідників.Загальна площа заповідників тоді становила 68,5 тис. га, а з роз­будовою незалежної України природно-заповідний фонд держави зріс на 767 тис. га — це 523 об’єкти. Підґрунтям цього процесу є по­тужна законодавча база: Закон України «Про природно-заповідний фонд України», Закон України «Про загальнодержавну програму формування національної екологічної мережі на 2000-2005 рр.»

Заповідність змінюється не тільки кількісно, але й якісно: значно врізноманітнилися основні функції природоохоронних територій, зберігається генофонд живих організмів, відновлюються природні ресурси, регулюється стан природного середовища, яке використовується з рекреаційною та дослідницькою метою. Сьогодні до складу природно-заповідного фонду України входять: 15 природних заповідників, 4 біосферні заповідники, 12 національних парків, 2292 заказники, 22 ботанічних сади, 11 зоологічних парків, 36 дендрологічних парків та 510 парків — пам’яток садово-паркового мистецтва, 25 регіональних ландшафтних парків, 741 заповідне урочище. У цілому загальна площа природно-заповідного фонду України становить 72 % від загальної площі території держави.

2. Категорії природно-заповідного фонду України.

До природно-заповідного фонду належать природні й біосферні заповідники, національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам’ятки природи, ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, пам’ятки садово-паркового мистецтва. Природні заповідники — території або акваторії, які виділені для збереження й охорони типових або унікальних природних комплексів і об’єктів. Вони є науково-дослідними установами, які досліджу­ють природні комплекси і компоненти, природні процеси і явища, розробляють наукові основи та рекомендації з охорони природи. Заповідники є еталонами природи, у їх межах господарська діяльність не проводиться.

Біосферні заповідники — природоохоронні науково-дослідні установи з міжнародним статусом. Це значні природні території (акваторії), що пильно охороняються. Їх виділяють відповідно до програми  ЮНЕСКО «людина і біосфера» для створення міжнародної мережі територій з особливою охороною, з метою обміну інформацією щодо природи і раціонального вивчення екосистем, порівняння результатів дослідження аналогічних природних комплексів у різних районах Землі. У межах біосферних заповідників виділяють такі «зони» за їх функціональним призначенням:

      заповідна зона, у якій зберігаються і відновлюються найбільш цінні та мінімально порушені антропогенними чинниками природні комплекси, генофонд рослинного і тваринного світу;

  буферна зона, яка виділяється з метою запобігання негативному впливові на заповідну зону господарської діяльності на прилеглих територіях;

 зона антропогенних ландшафтів, що об’єднує території із зем- лекористуванням, лісокористуванням, поселеннями, рекреацією та іншими видами господарської діяльності.

Національні природні парки — території, які виділяють для збе­реження, відтворення, раціонального використання природних ком­плексів і об’єктів, що мають особливу екологічну природоохоронну, історико-культурну, естетичну й освітню цінність. В організації на­ціональних природних парків виділяють такі функціональні зони:

- заповідну, у якій охороняються та відновлюються найцінніші природні комплекси, забороняються рекреаційна та інша госпо­дарська діяльність;

-  регульованої рекреації, де здійснюється оздоровлення та відпочинок людей, прокладаються туристичні маршрути та екологічні стежки, забороняється вирубування лісу, промислове рибальство й мисливство;

- стаціонарної рекреації, де розміщуються готелі, кемпінги, рекреаційні об’єкти для тривалого відпочинку;

- господарську, у якій розташовані населені пункти, землі, що входять до парку і на яких господарська діяльність проводиться з дотриманням загальнодержавних вимог щодо охорони навколишнього природного середовища.


Заказники — де природні території (чи акваторії), у яких збері гаються та відтворюються природні комплекси або їх компоненти. Залежно від мети режиму охорони організовують лісові, зоологічнії гідрологічні, геологічні, ландшафтні заказники.

Пам’ятки природи — це окремі унікальні природні утворення, що мають особливе природоохоронне, науково-естетичяе і пізнавальне значення, і створюються з метою збереження їх у природному стані. У межах пам’яток природи забороняється діяльність, яка загрожує їх збереженню або призводить до їх деградації.

Ботанічні сади — це установи, які створюються з метою збережен­ня, вивчення, акліматизації, розмноження та господарського використання рідкісних і типових видів місцевої та світової флори. У бо­танічних садах виділяють такі ділянки: експозиційну, відвідування якої регулюється; наукову, на якій розташовуються колекції; експе­риментальні; заповідну, на якій проводяться спостереження. Найвідомішими в Україні ботанічними садами є Нікітський, Центральний республіканський ботанічний сад ім. Фоміна, Дніпропетровського, Львівського, Харківського, Чернівецького університетів.

Дендрологічні парки — це установи, які утворюють для збережен­ня і вивчення в спеціально створених умовах різноманітних видів де­рев і чагарників та їх композицій із метою наукового, культурного рекреаційного та іншого використання. Найвідомішими дендроло­гічними парками є Софіївський, Олександрійський, Тростянецький, Веселі Боковеньки та ін.

3. Національна екологічна мережа — єдина територіальна система, що включає ділянки природних ландшафтів, які підлягають особливій охороні, і території та об’єкти природно-заповідного фонду, курортні та лікувально-оздоровчі, рекреаційні, водозахисні території та об’єкти інших типів, що визначаються законодавством України.

Законом України від 21 вересня 2001 р. затверджено Загально­державну програму формування національної екологічної мережі України на 2000—2015 рр. У програмі зазначено, що сучасний стан природних ландшафтів України лише частково відповідає критеріям віднесення їх до Всеєвропейської екологічної мережі.

Основною метою Програми є збільшення площі земель країни з при­родними ландшафтами до рівня, достатнього для збереження їх різно­маніття, близького до притаманного їм природного стану та формування їх територіально єдиної системи, яка б забезпечувала збереження при­родних комплексів та екосистем і сприяла збалансованому і невиснажливому використанню природних ресурсів у господарській діяльності   

 

        п\п

Назва

Дата заснування

Площа, га

Природна країна, зона

Адміністративна область

Природні заповідники

1

Канівський

1923

2049

Лісостепова

Черкаська

2

Кримський

1923 (1991)

44175

Кримські гори,

Лебедині острови

АРК

3

Український степовий

 

У т.ч. філіали:

Михайлівська цілина

 

Хомутівський степ

Кам’яні могили

Крейдова флора

1961

 

 

 

 

 

 

1988

2768,4

 

 

202,4

 

 

 

1028

 

404

1134

Степова

 

 

Лісостепова

 

 

 

Степова

 

Степова

Степова

Донецька

 

 

Сумська

 

 

 

Донецька

 

Запорізька

Донецька

4

Луганський

У т.ч. філіали:

Стрільцівський степ

Провальський степ

Станично-Луганський

1968

 

 

 

1975

1575,5

 

494

 

587,5

 

494

Степова

 

Степова

 

Степова

 

Степова

Луганська

 

Луганська

 

Луганська

 

Луганська

5

Поліський

1968

20104

Мішано лісова

Житомирська

6

Ялтинський гірсько лісовий

1973

14230

Кримські гори

АРК

7

Мис Мартьян

1973

240

Субтропічна

АРК

8

Карадазький

1979

28755,2

Субтропічна

АРК

9

Розточчя

1984

2080

Широколистяно-лісова

Львівська

10

Медобори

1990

10516,7

Широколистяно-лісова

Тернопільська

11

Дніпровсько-Орлівський

1990

3766,2

Степова

Дніпропет-ровська

12

Єланецький

1996

1675,7

Степова

Миколаївська

13

Горгани

1996

5344,2

Українські Карпати

Івано-Франківська

14

Казантипський

1998

450

Степова

АРК

15

Опукський

1998

1592,3

Степова

АРК

16

Рівненський

1999

47046,8

Мішано-лісова

Рівненська

Біосферні заповідники

1

Асканія-Нова

1921

33100

Степова

Херсонська

2

Чорноморсь-кий

1927

100809

Степова, Чорне море

Херсонська, Миколаївська

3

Карпатський

1993

54000

Українські Карпати

Закарпатська

4

Дунайський

1998

46403

Килійське гирло Дунаю

Одеська

Національні природні парки

1

Карпатський

1980

50303

Українські Карпати

Івано-Франківська

2

Шацький

1983

48977

Мішано лісова

Волинська

3

Синевир

1989

40400

Українські Карпати

Закарпатська

4

Азово-Сиваський

1993

52154

Степова

Херсонська

5

Вижницький

1995

7928,4

Українські Карпати

Чернівецька

6

Подільські Товтри

1996

216316

Лісостепова

Хмельницька

7

Святі гори

1997

40589

Степова

Донецька

8

Яворівський

1998

7078,6

 

Львівська

9

Деснянсько-Старогульсь-кий

1999

16215

Мішано- лісова

Сумська

10

Сколівські Бескиди

1999

35684

Українські Карпати

Львівська

11

Ужанський

1999

35159,3

Українські Карпати

Закарпатська


Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграфи 45-46, опрацювати лекційний матеріал.





8-А та  8-Б класи 25.02.2022 (п'ятниця)
Тема. Природны умови і ресурси Чорного та Азовського морів, проблеми їх раціонального використання. 

МЕТА: сформувати  загальні уявлення про особливості розташування, розміри, глибини, елементи берегової лінії (найбільші острови, півострови, коси, затоки, протоки), природні умови Чорного  та Азовського морів; про стан природних ресурсів , проблеми їх використання і охорони.

Переглянути відео:

Чорне море


Азовське море


Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграфи 42-43




8-А та  8-Б класи 18.02.2022 (п'ятниця)

Тема. Гірські ландшафти Кримських гір, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона.

Мета: розглянути географічне положення Кримських гір, їх тектонічну, геологічну будову, рельєф, корисні копалини, кліматичні умови, густоту гідрографічної сітки, висотну поясність, органічний світ, природоохоронні території, гірські області.

Переглянути відео:



Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграфи 40-41;

2.  Виконати тестування на платформі за посиланням: 



Код доступу 4756060

Тест активний до 20.00. 18 лютого. Спроба одна. Час 20 хв.


8-Б клас 16.02.2022 (середа)  
8-А клас 17.02.2022 (четвер) 

Тема. Гірські ландшафти Українських Карпат, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона.

Мета: розглянути географічне положення Українських Карпат, їх тектонічну, геологічну будову, рельєф, корисні копалини, кліматичні умови, густоту гідрографічної сітки, висотну поясність, органічний світ, природоохоронні території, гірські області.

Переглянути відео:



Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграфи 38-39;

2.  Виконати тестування на платформі за посиланням: 


Код доступу 4014107

Тест активний до 17.00. 18 лютого. Спроба одна. Час 20 хв.


8-А та  8-Б класи 11.02.2022 (п'ятниця)

Тема. Практична робота № 9 "Складання порівняльної характеристики природних зон України".

ЗАВДАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

 I варіант — зона мішаних лісів та степів,

II варіант — лісостепова та степова зони.

(Варіант обираєте відповідно місця за партою в школі)

1. За допомогою карт атласу та тексту підручника заповніть таблицю.

План характеристики

Назва першої природної зони

Назва другої природної зони

Географічне положення, розміри

 

 

Загальні риси клімату

 

 

Температурний режим та опади

 

 

Коефіцієнт зволоження

 

 

Загальні риси рельєфу

 

 

Особливості поверхневих вод

 

 

Зональні типи ґрунтів

 

 

Типові представники рослинного світу

 

 

Типові представники тваринного світу

 

 

Види господарської діяльності

 

 

Об’єкти природно-заповідного фонду

 

 

 

2. Проаналізуйте зміст таблиці та порівняйте досліджені природні зони.

Назва першої природної зони

Назва другої природної зони

Спільні риси

 

Відмінні риси

 

 

 

 

 

 

3. Зробіть висновок про причини, що обумовили відмінності природних компонентів порівнюваних природних зон.

  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити матеріали §§ 33-37 про рівнинні ландшафти України.


Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту  ejilova02.03@i.ua 


8-Б клас 09.02.2022 (середа)  Урок в Zoom о 10.00.
8-А клас 10.02.2022 (четвер) Урок в Zoom о 10.00.
Інформацію про конференцію в Zoom відправлю у групи Viber

Тема. Природні зони України: степ.

Мета: сформувати систему знань про географічне положення, межі та розміри, характерні риси природних комплексів і сучасних ландшафтів степу; сприяти розумінню взаємозв’язків між компонентами природи.

Переглянути відео:


Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграф 37;

2.  Виконати тестування на платформі за посиланням: 


Код доступу 2456188

Тест активний до 15.00. 10 лютого. Спроба одна. Час 15 хв.


8-А та  8-Б класи 04.02.2022 (п'ятниця)

Тема. Природні зони України: лісостеп.
Мета: сформувати систему знань про географічне положення, межі та розміри, характерні риси природних комплексів і сучасних ландшафтів  лісостепу; сприяти розумінню взаємозв’язків між компонентами природи.

Переглянути відео:



Опрацювати презентаційний матеріал за посиланням:


Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграф 36;

2.  Виконати тестування на платформі за посиланням: 


Код доступу 6127634

Тест активний до 16.00. 04 лютого. Спроба одна. Час 20 хв.




8-Б клас 02.02.2022 (середа)

8-А клас 03.02.2022 (четвер)

Тема. Природні зони України: мішаних лісів, широколистих лісів.
Мета: сформувати систему знань про географічне положення, межі та розміри, характерні риси природних комплексів і сучасних ландшафтів зони мішаних та широколистих лісів; сприяти розумінню взаємозв’язків між компонентами природи.
Переглянути відео:


 Домашнє завдання:

1.     Вивчити параграф 35;

2.  Виконати тестування на платформі за посиланням: 




Код доступу 1960998

Тест активний до 16.00. 03 лютого. Спроба одна. Час 15хв.



8-А та  8-Б класи 28.01.2022 (п'ятниця)

Тема: Ландшафт як просторово-цілісна система.

Мета: поглибити та систематизувати знання  про природні компоненти та природні комплекси; сформувати знання про чинники утворення ПК-ландшафтів, особливості взаємодії компонентів природи в ПК.


Опрацювати матеріал презентації за посиланням:


Переглянути відео:
 

ФІЗИКО-ГЕОГРАФІЧНЕ РАЙОНУВАННЯ. РАЙОНУВАННЯ ПРИРОДНИХ ЛАНДШАФТІВ


 Домашнє завдання

1.     Вивчити параграфи 33-34;

2.   Творче завдання на вибір: Бажаючі можуть підготувати невеличкі слайд-шоу (презентацію) про різноманітність ландшафтів Донеччини.


Опрацьований матеріал вислати на електронну пошту ejilova02.03@ i.ua




8-Б клас 26.01.2022 (середа)

8-А клас 27.01.2022 (четвер)

Тема: Рослинність. Тваринний світ України.
              Різноманітність та охорона.

Мета уроку: поглибити та систематизувати знання учнів про рослинний і  тваринний світ України; сформувати знання про рослинний та  фауністичний склад природних зон України, видовий склад і поширення рослин і  тварин; дослідити взаємозв’язки між  видами рослин і  тварин, ознайомитись з акліматизованими та реакліматизованими рослинами і тваринами, занесеними до Червоної книги.

Опрацювати параграфи 31-32, повторити параграфи  29-30

Опрацювати матеріал презентацій за посиланням:

1.Рослинний світ України

https://docs.google.com/presentation/d/1iLukMUWpobz4yR8yWA34LjRw4KI8txdH/edit?usp=sharing&ouid=113367560854242389439&rtpof=true&sd=true

2. Тваринний світ України

https://docs.google.com/presentation/d/14iM7BpnNAJFZgAHEBDLegNRaeAu9VBcG/edit?usp=sharing&ouid=113367560854242389439&rtpof=true&sd=true

Виконати тестування на платформі за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5149645

Код доступу 5149645

Тест активний до 27.01.2020. 15.00. Спроба одна. Час 20 хв.





Комментариев нет:

Отправить комментарий